4. 까다로운 문제분석
|
영역
|
문항분석
|
어법
/
문법
|
1. ⓐ~ⓗ중 옳은 문장의 개수는?(4점)
ⓐ She told him to sit and wait.
ⓑ I think of that he likes English.
ⓒ They decided taking a taxi.
ⓓ The teacher always explain the problem clearly.
ⓔ His friends call him Dr. Brain.
ⓕ They're talking about important something to remember in the UK.
ⓖ We should take sine actions.
ⓗ Every students are interested in Music.
① 1개 ② 2개 ③ 3개 ④ 4개 ⑤ 5개
|
신천 대표 옳은 문장 고르기 문제다. 문법 오류 찾기 문제에 대비하기 위해서는 문법 용어 - 개념 이해 및 암기 - 문제 적용의 단계를 걸쳐 꼼꼼한 학습과 오답에 대한 개념 정리 피드백이 완벽할 때까지 학습을 해야 한다.
|
독
해
|
23. 다음을 읽고 핸드폰을 가져오면 안되는 이유로 언급된 것이 아닌 것은?(3점)
They don't concentrate on studying. It's a big problem. Besides, they spend too much money for their cellphones. So, I don't think we should bring our cellphones to school.
-----중략------
|
① Many students use their cellphones after the class.
② Students play games during the class.
③ Students spend too much money for the cellphone.
④ Students send text messages to their friends while the teacher's talking.
⑤ The cellphones don't help students to concentrate on the class.
|
신천 독해 문제는 크게 내용 중심, 어법 중심의 문제로 나뉘는데 크게 어렵지는 않게 출제되었다. 하지만 단순히 본문을 암기만 해서는 안되고 난이도가 높아질 것을 대비해서 평소 글을 읽고 정확하게 해석하는 전략적인 독해 습관이 필요하다.
|
영
작
|
[서논술형 6] 주어진 우리말과 같은 뜻이 되도록 영어로 표현하시오.(5점)
그는 그녀가 그 신발을 더 저렴한 가격에 살 것이라고 생각했다.
>He thought price.
|
*답안 작성 시 유의점*
1. 주어진 단어를 반드시 이용하되, 필요한 경우 형태를 변화시킬 것.
(low, the, a, will, at)
2. 반드시 8단어로 쓸 것.
3. 괄호 안에 한 단어씩 쓸 것.
4. 반드시 축약형을 쓸 것.
5. ‘신발’은 ‘s'로 시작하는 단어로 쓸 것.
|
|
위 문제는 접속사 that을 이용한 문제인데 정작 종속절 안에 시제를 would로 쓰지 않고 will로 써서 감점을 당한 학생들이 있었다. 매번 영작 문제를 풀 때는 수, 시제의 일치는 항상 마음에 둘 것을 당부했으나 평소 기본 문법이 부족하거나 암기 사항이 좋지 못한 학생은 여러 문법 상황을 파악하지 못해서 오답이 발생한다.
|
어
휘
|
10. 밑줄 친 부분의 뜻과 품사가 가장 같은 것끼리 짝지어진 것은?(3점)
① They change the water, too.
Keep the change, please.
② His friend lives in Busan.
He feels that he lives peacefully.
③ I miss my old school.
I miss my school bus, so I have to walk.
④ Thank you for shopping for me.
I'm shopping with my friends.
⑤ I think I'm like the carrot.
I think I like carrots.
|
다의어 문제가 영영정의와 함께 대표적인 어휘 출제 유형이다. 평소 어휘를 품사와 함께 여러 가지 뜻을 암기하고 문장에서 어떤 뜻으로 사용되는지를 해석으로 알 수 있어야 한다.
|
의
사
소
통
|
4. 다음 대화의 내용이 자연스럽게 연결된 것은?(3점)
Nuri: How do you like your new school, Jane? Are you having fun?
(A) No, It's just that I don't have any friends. I miss my old school.
(B) Not really. I'm not really happy with it.
(C) Well, the teachers are really nice. They always help me.
(D) What's wrong? Is there too much homework?
(E) Sorry to hear that. You were really popular here.
(F) That's nice. We miss you a lot. I hope you will make new friends soon.
Jane: Thanks, Nuri. I hope so, too.
|
① (A)-(C)-(B)-(D)-(F)-(E)
② (B)-(A)-(D)-(E)-(F)-(C)
③ (B)-(D)-(A)-(E)-(C)-(F)
④ (C)-(A)-(E)-(F)-(B)-(D)
⑤ (C)-(F)-(B)-(D)-(A)-(E)
|
순서 맞추기 문제로 단순한 대화문 해석 위주의 학습으로는 실수하기 쉽다. 대화문의 흐름 전개와 정확한 표현 숙지를 통해 실수를 없애야 한다.
|