영역
|
출제문항
|
문항분석
|
어휘
|
5. 밑줄 친 단어의 쓰임이 올바르지 않은 것은?
① Let's start our first class.
② I clean my classroom.
③ I have no class today.
④ I am late for my Korean class.
⑤ The class is too small for 20 students.
|
class와 classroom의 차이점을 구분하는 문제였다. class는 반, 수업으로 쓰일 수 있지만 물리적인 교실의 의미로는 쓰이지 않기 때문에 5번의 class를 classroom이라고 고쳐주어야 한다.
|
문법
|
8. 어법상 올바른 문장끼리 짝지어진 것은? (4점)
ⓐ Do you hope seeing movie stars?
ⓑ What can you do for mom?
ⓒ She isn’t have breakfast.
ⓓ I will be home.
|
① ⓐ, ⓑ
② ⓑ, ⓒ
③ ⓐ, ⓓ
④ ⓒ, ⓓ
⑤ ⓑ, ⓓ
|
hope는 목적어에 to부정사를 취하는 동사로 hope seeing은 틀린 문장이다.
have는 일반동사이므로 일반동사 부정은 don't doesn't didn't를 이용한다. 주어가 3인칭 단수이고 현재형이므로 doesn't have라고 써야 알맞다.
|
내용이해
|
17. 다음 글을 읽고 알 수 없는 것은?
I’m Tom from Indonesia. We have two seasons, wet and dry here. We’re in the dry season, but it’s raining cats and dogs now. I’m feeling a little under the weather. My favorite season is the dry season. I do lots of outside activities like swimming, soccer, and badminton with my friends.
|
① What season is it in Indonesia now?
② What is the weather like now?
③ How is Tom feeling now?
④ What does Tom do in the wet season?
⑤ What is Tom’s favorite season?
|
Tom이 dry season에 하는 활동들에 대해 설명하고 있으므로 wet season에 어떤 활동을 하는지는 알 수 없다.
|
영작
|
서술형2. 주어진 단어를 배열하여 문장을 완성하시오. (4점) (필요한 경우 단어의 형태를 변경하시오.)
Seasons, be, there, how many,
Your country, in, ?
→____________________________________________________?
|
의문사가 있는 의문문 어순을 묻는 문장으로 의문사+ be동사/조동사 + 주어+ 보어/동사원형~? 형태의 문장이 와야한다.
따라서 How many seasons are there in your country?라고 쓰는 것이 적절하다.
|
대화문
|
21. 대화가 어색한것은? (4점)
① A: What kind of toy bear do you want to buy?
B: I want to buy a big one.
② A: Can you wash the dog, please?
B: No problem.
③ A: How often do you eat out?
B: For one hour.
④ A: What’s wrong, Jina?
B: I’m worried about my science homework.
⑤ A: when are you going to start the plan?
B: Today.
|
3번에서 how often은 빈도를 묻는 것이기 때문에 한 시간 동안이라는 시간의 지속은 어울리는 답변이 아니다.
|