문법
|
3점
|
5. 다음 중 it의 용법이 다른 것은?
①It was the first day of middle school today. But I got up really late and hurried to school. ②It was about 1km from my house to Seocho Middle School. ③It was about 8:40 when I arrived at school. ④It was sunny outside but I felt down. I hope ⑤it will not happen again in my life.
|
비인칭주어로 사용된 it과 대명사로 사용된 it의 차이를 숙지하고 있는지 확인하기 위한 문제이다. 비인칭주어 it은 시간, 거리, 날씨, 정도, 명암 등을 나타내기 위해 사용하는 것으로, ⑤는 주어가 아닌 목적어 자리에서 대명사로 활용되고 있다.
|
어휘
|
3점
|
16. (E) hard와 같은 뜻으로 쓰인 것은?
① It was raining hard.
② It is hard to believe that he’s only five.
③ Our parents had hard times in the past.
④ We thought hard before making a decision.
⑤ Get a free soft copy or order a hard copy for $10.
|
hard의 다양한 의미를 파악하고 있는지 확인하는 문제이다. 본문에서 (E) hard는 ‘열심히’라는 의미로 사용되었다.
① 세차게 ② 어려운
③ 어려운 ④ 열심히
⑤ hard copy : 출력된 자료
|
독해
|
8점
|
서술형2. 위 글(본문 1과)의 내용과 일치하도록 다음 기사의 빈칸을 채우시오.
The School Boat Comes to the Village
Good morning, this is a reporter, Jae-Yeon, from Seocho Middle School Newspaper.
Today’s headline sounds strange, but it is real in ① . The
② ③ comes to the village. I interviewed one of students, Mohamed. He said, “ ④ of serious floods, I couldn’t go to school. But this year, the school boat came to me.” And he added. “On the school boat, there were even computers and a library. I learned math and science. We learned to use the Internet, too.”
|
본문의 내용을 바탕으로 하여 기사문으로 전환하는 문제이다. 각 빈칸 당 2점씩 배점되었다. 본문 1과의 내용을 정확하게 이해하고 숙지하고 있지 않으면 정확한 답을 맞출 수 없는 문제였다. 응용력과 이해력을 한꺼번에 시험하는 꽤 난이도 높은 문제였다. 실제로 많은 학생들이 실수로 점수를 깎인 부분이기도 하다.
정답: ① Bangladesh ②school ③ boat ④ Because
|